שיווק שותפים: המדריך האחרון שתצטרכו לקרוא על Affiliate Marketing

מתלבטים איך להרוויח כסף באינטרנט באמצעות שיווק שותפים?

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) זו אחת הדרכים הפופולאריות והיעילות ביותר להרוויח כסף באינטרנט. עבור בלוגרים רבים זהו למעשה אחד ממקורות ההכנסה העיקריים שלהם – כאשר חלקם מרוויחים עשרות אלפי שקלים (או דולרים) מדי חודש – רק מזה! כן, כן.

אבל איך זה עובד, בדיוק? איך עושים את זה? ואיך מתחילים לייצר הכנסה פסיבית באמצעות שיווק שותפים?

במדריך הזה – אנו נסקור את כל זה ועוד הרבה יותר; קדימה, מתחילים! ?

שיווק שותפים

מה זה שיווק שותפים?

שיווק עם שותפים זו דרך להרוויח כסף באופן מקוון על ידי קידום מוצרים ושירותים של אנשים אחרים או של חברה ולהרוויח עמלה מכל מכירה שתעזרו לבצע (ישנם סוגים שונים של תוכניות שותפים עם דרכים שונות לשלם למשווקים, אנחנו נגיע לזה בעוד רגע).

זוהי טקטיקת מונטיזציה פופולרית להפליא – וכזו שיכולה להתברר כמוצלחת ביותר.

בעיקרון, הרעיון שעומד מאחורי שיווק שותפים הוא די פשוט – כך נראה התהליך:

קודם נרשמים – אתם נרשמים לתוכניות שותפים עבור המוצרים והשירותים הרלוונטיים לקהל היעד שלכם ושאתם יכולים לקדם באופן אורגני בתוך התוכן שלכם (תמיד עדיף לקדם מוצר / שירות שאתם מכירים והכי חשוב שאתם יודעים שהוא איכותי; זה יכול להשפיע על ההצלחה שלכם בטווח הארוך)

? מקבלים לינק – לאחר שתתקבלו לתוכנית השותפים, תקבלו קישור מיוחד שניתן למעקב, שתצטרכו להשתמש בו בכל פעם שאתם מזכירים את המוצר או השירות – כך הם (הסוחרים) יוכלו לעקוב אחר כל המכירות והקליקים שבוצעו דרך האתר שלכם / מיילים / מדיה חברתית / וכו’.

✍️ יוצרים הרבה תוכן משובח – אתם יוצרים תוכן איכותי שבו אתם תוכלו לקדם את קישורי השותפים שלכם באופן אורגני – זה יכול להיות כל דבר, החל מפוסטים בבלוג ועד לעדכוני מדיה חברתית, ניוזלטרים וסרטוני יוטיוב או לנועזים – אפילו טיקטוק!

? מתחילים להרוויח כסף – אתם מתחילים להרוויח עמלות מכל מכירה שמתבצעת באמצעות אותם לינקים שניתנים למעקב – לכל תוכנית שותפים יש הסכם שנקבע מראש על גובה העמלה שאתם מקבלים ובאיזו תדירות; לחלקם יש תוכנית פשוטה מאוד שמשמעותה שאתם מקבלים אחוזים מכל מכירה; לאחרים יש תוכניות מורכבות יותר, שמשלמות לכם על סמך ביצועים.

הנה עוד כמה תובנות שלי על שיווק שותפים??

איך עובד עניין התשלום ב Affiliate Marketing?

כפי שציינו קודם, לכל תוכנית שיווק שותפים יש את “מפרט” שלה לגבי אופן התשלום – באשר לאופן שבו אתם באמת מרוויחים את הכסף, ובכן זה תלוי. עם זאת, אלו תוכניות התשלום הפופולריות ביותר עבור משווקי שותפים:

✔️ תשלום לפי מכירה – זוהי הדרך הפופולרית ביותר, המשמעות היא בעצם שכאשר מבקר שמגיע מהאתר שלכם קונה את המוצר / השירות שאתם מקדמים, אתם מקבלים תשלום מאותה מכירה (האחוז משתנה בהתאם לכל תוכנית שותפים).

✔️ תשלום לקליק – כפי שהשם מרמז, המשמעות היא שאתם מקבלים תשלום עבור התנועה שאתם מפנים לאתר הסוחר.

✔️ תשלום לפי ליד – שיטה זו נחשבת לקצת יותר מאתגרת…כיוון שבנוסף לזה שאתם צריכים לוודא שהגולש נכנס דרך האתר שלכם לאתר של הסוחר, אתם תקבלו תשלום רק אם הוא יבצע פעולה מסוימת, לדוגמה, מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר וכו’.

הבחנה חשובה נוספת בין מודלים לתשלום מתייחסת לתדירות התשלום שאתם מקבלים:

עמלות חד פעמיות: כלומר, משלמים רק פעם אחת עבור הלקוחות / הליד המסוים. לדוגמא, אם אחד מהקוראים שלכם קונה מוצר באמצעות הקישור שפרסמתם, אתם מקבלים תשלום פעם אחת, אחוז מהמכירה.

תוכניות חוזרות: תוכניות חוזרות למעשה נותנות לכם עמלה חוזרת עבור הלקוחות שאתם מביאים אליהם. לדוגמא, נניח שהם קנו תוכנה מסוימת שפרסמתם; עם המודל הזה, תקבלו עמלה מדי חודש – כל הוא הם משתמשים בתוכנה זו.

למה כדאי לעשות שיווק שותפים? מה הם היתרונות של Affiliate Marketing?

אז למה ללכת על שיווק שותפים? והאם זו הבחירה הנכונה בשבילכם? יש הרבה יתרונות מלהרוויח כסף ב Affiliate Marketing; להלן הבולטים שבהם:

✔️ כל אחד יכול לעשות את זה – אבל כשאנחנו אומרים כל אחד, הכוונה לאנשים שמוכנים להשקיע זמן ולהתמיד תקופה בעבודה קשה (אחרת בואו, בערך חצי מהעולם היה עושה שיווק שותפים). כל מה שאתם צריכים זו אסטרטגיה טובה ונכונות להשקיע בעבודה.

✔️ אתם יכולים לעשות את זה בכל זמן ומכל מקום בעולם – אם אתם אוהבים לטייל, אם אתם לא רוצים לשמור על שעות עבודה רגילות, או שאתם פשוט לא רוצים לצאת מהבית לעבודה, זה בסדר גמור; כל מה שאתם צריכים זה מחשב, חיבור לאינטרנט ואתה מוכנים – הכל מתבצע אונליין וזה בהחלט לא חייב להיות בין 9 עד 5.

✔️ עלויות השקעה מינימליות – לא משנה באיזו פלטפורמה או נישה תבחרו, עלויות ההקמה לשיווק שותפים הן מינימליות ובנוסף ככל שהעסק שלכם יגדל, לא תצטרכו להשקיע יותר מדי כסף בזה.

✔️ זו הכנסה פסיבית – למרות שזה לא אומר שלא תצטרכו לעבוד הרבה (כי אתם צריכים להתכונן לזה שכן), זה עדיין מקור הכנסה פאסיבי. אתם לא צריכים ללכת לעבודה כדי להרוויח כסף – למעשה, אתם תרוויחו כסף גם בזמן שאתם ישנים. עם זאת, אתם חייבים לקחת בחשבון שמחכה לכם הרבה עבודה ורק מי שמוכן לעשות זאת יקבל את התוצאות הטובות ביותר.

יש עוד הרבה יתרונות לשיווק שותפים – כל כך הרבה, שאתם בטח תוהים מה עשיתם כל הזמן הזה ולמה לא עשיתם זאת במקום.

אז, עכשיו, אחרי שעברנו (וחפרנו) על כל היסודות של שיווק שותפים – איך בדיוק מתחילים? תישארו איתנו ?

#1 בוחרים נישה

בחירת הנישה היא ככל הנראה השלב החשוב ביותר בתהליך. דוגמה לנישה אפשרית היא כל תחום האופנה, יופי ובריאות – המשמעות של נישה כזו:

✔️ יש לכם קהל מספיק גדול כדי למקד בו
✔️ לקהל שלכם יש עניין לקנות את המוצרים/שירותים בנישה הזו
✔️ ישנם סוגים שונים של מוצרים שאתם יכולים למכור

לדוגמא, דמיינן ששיש לכם בלוג יופי שכולו עוסק באיפור (אגב זו נישה נהדרת).

רוצים נישה יותר ממוקדת? איפור לטבעוניות – כלומר, איפור שלא נוסה על בעלי חיים ולא מכיל מרכיבים מהחי (זו נישה מדהימה כי יש לה שוק!)

אז בתור התחלה, יהיה לכם קהל גדול באמת:

יש כמה אלפי אנשים שמחפשים מדריכי איפור מקוונים מדי חודש (תוכלו לבדוק זאת באמצעות אחד הכלים למחקר מילות מפתח), יותר מזה – הם גם מחפשים המלצות למוצרי איפור, כמו מברשות האיפור הטובות ביותר, פריימר מקצועי ועוד רבים אחרים.

במילים אחרות, מאות אלפי אנשים מחפשים מוצרי איפור מדי חודש, מחפשים לקנות – וכאן אתם נכנסים לתמונה, תוכלו להדריך אותם ולהמליץ ​​על מוצרים מובילים שבהם הם חייבים להשתמש.

ואם אתם לא עוסקים באיפור, יש אינסוף רעיונות לנישות אחרות שאתם יכולים ללכת עליהן והן יכולות להיות משתלמות באותה מידה.

עם זאת, אתם לא צריכים להסתמך על האינסטינקטים שלכם – אלא לעשות קודם מחקר מקיף ויסודי כדי שתוכלו לבחור נישה שאתה לא רק מכירים ואוהבים, אלא גם אחת שתהיה רווחית.

איך עושים את זה? תצטרכו לבצע מחקר מילות מפתח ולשם כך, אתם זקוקים לכלי שיסייע לכם לעשות את זה; יש מספר כלים כאלה, החל מגוגל אדוורס, ahrefs, SEOStack ועוד.

אחרי שבחרתם נישה אפשרית (לדוגמה, מוצרי איפור טבעוניים) התחילו ליצור רשימה של מילות מפתח בעלות זנב ארוך, שלדעתכם קהל מסוים עשוי לחפש באינטרנט.

רגע, רגע – מה זה מילות מפתח זנב ארוך?

מילות מפתח עם זנב ארוך הן חיפושים / ביטויים של מילות מפתח ספציפיות ביותר, המורכבות מ 3-4 מילים לפחות. לדוגמא, “איפור” זו מילת פתח מאוד גנרית ואילו “איך לבחור במוצרי איפור” או “המלצות למוצרי איפור” זה מילת מפתח עם זנב ארוך.

הסיבה שבגללה כדאי למקד את החיפוש במילות מפתח עם זנב ארוך, היא בגלל שמדובר בביטויים ממוקדים מאוד, כלומר בכל פעם שמישהו מחפש מילת מפתח כזו, הם מחפשים משהו מאוד ספציפי…

והמשמעות היא, שיש סיכוי שהם בשלים יותר לבצע החלטות גדולות, כמו רכישה.

זה חשוב במיוחד אם אתם רוצים לבנות אתר או בלוג נישתי שבו תקדמו את מוצרים במסגרת שיווק שותפים; עם זאת, גם אם תבחרו בפלטפורמה אחרת – כגון אינסטגרם, זו עדיין טכניקה שימושית מאוד מכיוון שזה נותן לכם תמונה לגבי הפוטנציאל של התחום, האם הוא רווחי, האם יש לו קהל ועוד.

לאחר שתכינו את רשימה ראשונית, השלב הבא יהיה להתחיל לחקור אותן באמצעות אותו כלי מחקר מילות המפתח שבחרתם.

זו דרך ממש מהירה וקלה לאמוד את גודל הקהל, לקבל רעיונות לתוכן שאתם יכולים ליצור וכמובן – עוד השראה למוצרים/שירותים שתוכלו לקדם במסגרת Affiliate Marketing.

#2 תבחרו את הפלטפורמה הנכונה

לאחר שבחרתם את הנישה שלכם, תצטרכו להחליט באיזה ערוץ אתם תשתמשו:

  1. בלוגים – זו ללא ספק אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לשיווק שותפים, במיוחד בגלל שתוכלו להשתמש בטקטיקות אחרות (מדיה חברתית ושיווק בדוא”ל) כדי למכור מוצרים במסגרת שיווק שותפים, וכך להגיע לקהל רחב יותר וכתוצאה מכך, לשפר את הרווחים; הרעיון מאחורי בלוגים הוא פשוט: אתם יוצרים תוכן מדהים, עובדים על SEO ומקדמים את המוצרים והשירותים בנישה שלכם. בנוסף, יש עוד דרכים רבות להרוויח כסף באמצעות בלוגים, מלבד שיווק שותפים (נדבר על זה בפעם אחרת).
  2. שיווק באימייל – אפשרות פופולרית נוספת; תצטרכו לעבוד הרבה כדי להגדיל את רשימת המנויים שלכם ולהשתמש בה כדי לספק תוכן איכותי וכמובן, לקדם מוצרים ושירותים רלוונטיים.
  3. יוטיוב – אם אתם אוהבים ליצור סרטונים, זו פלטפורמה נהדרת למשווקי שותפים; תוכלו לקדם מוצרים בסרטונים שלכם ולכלול קישורים בתיאורי הווידיאו.
  4. אינסטגרם – אם תמיד חלמתם להיות משפיענים, זו אופציה נהדרת מבחינת האפשרויות שהפלטפורמה הזו מביאה; עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהתהליך שתעברו עד שתהפכו להיות משפיענים הוא ארוך מאוד וזה יגזול מכם המון עבודה, זמן ואנרגיה.

בנוסף, זה עובד יותר לנישות מסוימות (אם נחזור לנישת האיפור, גם כאן זו דוגמה נהדרת), בעוד שנישות אחרות, יכולות לא להצליח שם.

הצלחה באינסטגרם (והצלחה במדיה החברתית, באופן כללי) מתרחשת רק עבור כמה אנשים – בגלל זה פלטפורמה כמו אתרי תוכן (בלוג) זו אפשרות טובה בהרבה.

#3 תתחילו ליצור תוכן

לא משנה באיזו פלטפורמה תבחרו – בין אם זה בלוג, ערוץ יוטיוב, שיווק בדוא”ל וכן הלאה – לפני שתעלו איתו לאוויר, תחילה עליכם ליצור תוכן משובח, נוצץ ומרתק. אחרי הכל, הדרך היחידה להשיג תוצאות משיווק שותפים היא לספק תוכן בעל ערך אמיתי בו תוכלו לקדם את קישורי השותפים שלכם בצורה אורגנית.

הנה מה שאתם צריכים לזכור בזמן יצירת התוכן שלכם:

התוכן שלכם נוצר אחרי מחקר מקיף – במיוחד אם אתם עושים קידום אתרים אורגני במסגרת שיווק שותפים. זו הדרך הטובה ביותר לקדם את התוכן שלכם ולבנות את הקהל שלכם, אז קחו את הזמן לחקור כראוי מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה לתוכן שלכם בהתאם.

התוכן צריך להיות איכותי ולהציע ערך רב לקהל היעד: חקרו את מילות המפתח הטובות ביותר כדי למקד ולכתוב על נושאים שמביאים ערך אמיתי – בנוסף, אתם חייבים לוודא שהתוכן שלכם טוב יותר מהמתחרים שלכם. אם התוכן שלכם לא יהיה מספיק מעניין, לקהל שלכם לא תהיה שום סיבה לסמוך על ההמלצות שלכם; כתוצאה מכך, הם לא יקנו אף אחד מהמוצרים או השירותים שאתם ממליצים עליהם.

קישורי השותפים שלכם צריכים להיטמע באופן אורגני ככל האפשר: על מנת לייצר כמה שיותר מכירות, עליכם לכלול את קישורי השותפים שלכם במקומות הגיוניים ולא רק לזרוק אותם בתוכן בכל מקום אפשרי.

אם התוכן שלכם לא איכותי ואתם לא תדעו להטמיע את הקישורים שלכם בצורה אורגנית, אתם פשוט לא תצליחו. אבל אם אתם כן יוצרים תוכן איכותי, ממקדים מילות מפתח נכונות לקהל הנכון, יחד עם קישורים שמוטמעים בטאקט – אז אתם הולכים להצליח בגדול בתור משווקי שותפים.

#4 מביאים תנועה לבלוג שלכם

בכל הנוגע לבלוגים, ההתמקדות הגדולה ביותר צריכה להיות ב SEO: כך אתם מניעים עשרות אלפי מבקרים ממוקדים לאתר שלכם.

פירוש הדבר שתצטרכו לעשות:

✔️ מחקר מילות מפתח בנפח גבוה כדי למקד את התוכן בבלוג שלכם (בדיוק כמו שדיברנו קודם).
✔️ להשתמש במילות המפתח להתמקד בכל הפוסטים בבלוג שלכם; כולל בכותרות המאמרים, כותרות ותיאורי מטא, בכותרות H2 וכמובן בפוסטים עצמם. שימו לב שגם את זה אתם עושים בטאקט, יותר מדי מילות מפתח עשוי לגרור עונשים מגוגל.
✔️ התמקדו באיכות! גוגל ממש לא טיפשים, אז אל תנסו להתחכם. הוא יודע להבדיל בין תוכן איכותי – לבין תוכן גרוע. אנחנו יודעים שחפרנו לכם על זה, אבל זה באמת 70% מהעבודה, תייצרו קודם כל תוכן טוב שידבר לקהל היעד שלכם, אח”כ תשקיעו את המאמצים שלכם במילות מפתח, קישורים וכו’.

⚠️ הערה חשובה: אם אתם לא מכירים את עולם ה SEO כל כך, כדאי להשקיע בקורס מקוון כדי ללמוד עוד; כפי שציינו כמה פעמים במהלך המדריך הזה, זו הדרך הטובה ביותר לקדם את הבלוג שלכם ולעשות יותר מכירות.

עם זאת, למרות שהכלי העיקרי שתשתמשו בו יהיה SEO, עליכם גם לשלב טקטיקות נוספות כדי להגביר את התנועה לבלוג שלכם – כמו לדוגמה פוסטים לאורחים בבלוג, פרסום ברשתות החברתיות, פרסום מודעות ממומנות, הפקת סרטונים, יצירת תוכן ויזואלי וכו’.

#5 תתחילו לקדם את קישורי השותפים שלכם

ככל שהפלטפורמה שלכם תגדל ותקבלו מספיק תנועה / עוקבים / מנויים, תוכלו להתחיל להרוויח כסף משיווק שותפים.
חשוב להבין שזה לא יקרה בן לילה ולמעשה, זה ייקח לפחות כמה חודשים לפני שתתחילו להתפרנס טוב משיווק שותפים.

ויש עוד כמה דברים שיובילו להצלחה שלכם:

✔️ איכות התוכן שלכם (פעם אחרונה שאנחנו אומרים את זה)
✔️ הזמן והמאמץ שאתם משקיעים בהגברת התנועה לפלטפורמה שלכם.
✔️ אסטרטגיית שיווק השותפים שלכם והטקטיקות בהן אתם משתמשים
✔️ האיכות של תוכניות השותפים אליהם אתה מצטרפים.

בשורה תחתונה, זה תהליך ארוך, שגוזל המון זמן ורק מי שמשקיע הרבה אנרגיה בעבודה הנדרשת יצליח – כי בתכלס, אם זה היה כל כך פשוט, כנראה הייתם רואים שכל החברים, המשפחה והמכרים שלכם מצליחים להתפרנס ברגע משיווק שותפים (וכנראה זה לא המצב).

אבל מה? ברגע שתצליחו, זה יהיה נכס דיגיטלי מניב שמספק לכם הכנסה פאסיבית ותוכלו להתחיל לעבוד על הנכס הבא שלכם. אז תעשו את המאמץ הזה, בשבילכם.

#6 תתחילו להרוויח כסף באינטרנט

אחרי כל העבודה הקשה, שעות של כתיבה ויצירת תוכן – אתם שם. הקהל שלכם קוראים קבוע בבלוג שלכם, צופים בסרטונים שלכם – והכי טוב? קונים גם את המוצרים/שירותים שאתם ממליצים עליהם. זה הרגע בו תתחילו לראות כסף, זה יהיה תהליך הדרגתי…בחודשים הראשונים זה יסתכם בכמה מאות שקלים ובהמשך יעלה גם לכמה אלפים, קחו בחשבון שזה תלוי מאוד בנישה שבחרתם (ובגלל זה, חשוב לעשות מחקר נישות מקיף!).

כמעט סיימנו!

אם אתם מעוניינים להרוויח כסף באינטרנט ולבנות עסק מקוון מצליח, שיווק שותפים זה כנראה יהיה אחד ההימורים הטובים ביותר. לא רק שתוכלו להרוויח מזה כסף, זה יאפשר לכם להתרחב לתחומים נוספים ולמצוא עוד אפיקי הכנסה משתלמים.

מקווים שהמדריך הזה עזר לכם להבין קצת מה זה Affiliate Marketing ואיך עושים את זה, אם יש לכם שאלות, אל תהססו להשאיר לנו תגובה ואנחנו נדאג לענות לכם בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן