לכאורה, יש לכם את כל מה שאתם צריכים: מלאי גדול של מוצרים מעולים, חנות שהשקעתם בה המון זמן וכסף ועובדים שממתינים לטפל בהזמנות. ובכל זאת, הציפיות הגבוהות לא התממשו – אתם לא מצליחים למכור. רגע לפני שאתם מתחקרים את הסיבות למכירות הנמוכות או חלילה מרימים ידיים, האם השקעתם בקידום החנות הווירטואלית שלכם?
קידום חנות וירטואלית נשען על קידום אורגני ויש לו מטרת על: לגרום לכך שכמה שיותר גולשים יכנסו לאתר שלכם! אז איך זה עובד בפועל?
- קידום החנות מעלה בהדרגה את המיקום שלה במנוע החיפוש.
- המיקום הגבוה מייצר כניסות לאתר שלכם.
- יותר כניסות לחנות (לאתר) = יותר לקוחות ויותר עסקאות.
“אני רוצה למכור וכמה שיותר! תוך כמה זמן האתר שלי יקודם?”
קידום חנות וירטואלית אינו נשען על פעולה בודדת, אלא על סט של פעולות הדורשות בתחזוקה גבוהה.
נסו לחשוב על הקידום האורגני כמו על גידול צמח: אתם משקים אותו מעט בכל כמה ימים, חושפים אותו לאור וממתינים בסבלנות עד שתראו את פרחיו. מבלי שתטפחו את ריטואל ההשקיה והחשיפה לשמש, הצמח ינבל. כך בדיוק עם הקידום האורגני – נדרשת תחזוקה שוטפת!
פירות ההשקעה בקידום האורגני אמנם אינן מופיעות מהר, אך כשהן מופיעות – מבינים כי הסבלנות אכן השתלמה. אינטנסיביות הקידום (בהתאם לתקציב הפרסום החודשי), היא זו שתקבע תוך כמה זמן יופיעו פירות ההצלחה הראשונים. לעתים אלו מספר שבועות, אך לעתים נדרשים כמה חודשים של עבודה עקבית ויסודית.
אגב, מדריך מרשים ומפורט על קידום חנות וירטואלית תמצאו באתר של דניאל זריהן.
“כמה כסף אצטרך להשקיע בכל חודש בכדי לקדם את החנות שלי?”
שלא כמו עם שיטות פרסום אחרות, את התקציב לקידום החנות שלכם אתם קובעים. האתגר של מקדם האתרים הוא לחלק את התקציב בצורה נכונה, מבוקרת ואחראית: כמה כדאי להשקיע, איפה להשקיע ומתי להשקיע. מיותר לציין כי ישנה גמישות מלאה באשר להגדלת והקטנת התקציב בהתאם לדרישותיכם. כן חשוב לציין כי באופן טבעי, ככל שהתקציב גבוה יותר, כך ניתן לעשות יותר ולצפות לתוצאות טובות ומהירות יותר.
נסו לחשוב על תשדיר פרסומת בטלוויזיה: מובן כי ככל שהוא ישודר יותר פעמים ובשעות הפריים-טיים, כך ישנה סבירות גבוהה יותר שהמוצר המפורסם יגיע ליותר עיניים ויימכר ביותר יחידות.
למכור ללא קידום החנות הווירטואלית – האם זה אפשרי?
אם טרם השקעתם בקידום החנות שלכם, אתם יכולים להשיב על השאלה הזו טוב יותר. התשובה כמובן היא שקשה עד בלתי אפשרי למכור מבלי שהחנות מקודמת אורגנית. ישנן המון חנויות וירטואליות, ומשבר הקורונה האיץ את פתיחתן של חנויות נוספות. השקעה בקידום החנות תייצר את המפגש המיוחל – בין הגולש שמחפש את המוצר שאתם מציעים ובין החנות שלכם. הקידום מייצר חשיפה, החשיפה מתורגמת לכניסות והכניסות למכירות. אפשר לומר בזהירות כי חנות שאינה מקודמת, במידה רבה חסרת תכלית.