קידום אתרים מהיר

רוב רובם של לקוחות הקידום האורגני היו מבקשים לשנות דבר אחד בתהליך הקידום, אם היו יכולים: להפוך אותו למהיר יותר ולראות תוצאות מוקדם יותר.

הבעיה המרכזית בתהליך קידום אורגני, היא שלמרות שמדובר בערוץ סופר איכותי שיכול לייצר עבורכם לידים איכותיים של גולשים שנותנים אמון במותג שלכם, לוקח לא מעט זמן לראות תוצאות. בתחומים שהם תחרותיים במיוחד, משך הזמן הזה יכול להגיע גם לשנה עד מספר שנים.

במאמר הזה אני רוצה לדבר על קידום אתרים מהיר, להסביר מתי אפשר לבצע אותו ומתי כדאי להימנע ממנו, אילו טכניקות תעבודנה לכם ומאילו אתם צריכים להתרחק כמו מאש, וגם לזרוק מילה או שתיים על קידום שחור.

קידום אתרים מהיר
קידום אתרים מהיר “כובע שחור” – מה חשוב לדעת?

קידום אתרים מהיר – “כובע שחור”

אז רגע לפני שנתחיל ונעבור על כל אחד מן הרכיבים המרכזיים בתהליך קידום אורגני ונבין האם ניתן להאיץ את הפעילות באמצעות הרכיב הזה, בואו באמת נדבר לרגע על קידום אתרים שחור.

קידום אתרים שחור הוא קידום שמפר באופן בוטה את ההנחיות של גוגל באשר לניהול הממשק בין אתרי אינטרנט למנוע החיפוש.

באמצעות טכניקות של קידום שחור, כמו הסתרת טקסט, ביצוע קלוקינג – הצגת מידע אחד לגולש ואחר למנוע החיפוש, שימוש בקישורי ספאם, דחיסת מילות מפתח ועוד – ניתן לייצר הישגים משמעותיים אולם זמניים של האתר במנועי החיפוש.

בדרך כלל, השלב הבא לאחר יצירת הישגים כאלו, הוא שלב הענישה הידנית.

גוגל צפויה לסמן את האתר שעשה שימוש בטכניקות האלו, ולהקשות עליו בעתיד מאוד את תהליך הקידום.

אז כדי שנשים את הדברים על השולחן – הפוסט הזה לא הולך לעסוק בקידום אתרים שחור. בפוסט הזה, נדבר על פעולות לגיטימיות, לכאורה, של קידום האתר, ונבין מתי אפשר להאיץ אותן ומתי אין ברירה, אלא להיעזר בסבלנות.

אז, יאללה, צוללים פנימה: אילו עולמות תוכן ניתן להאיץ בפרויקט קידום אתרים?

הוספת תוכן בכמות גדולה לאתר

הוספת תוכן בכמות גדולה לאתר

תוכן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום. חשוב להבין, שגולש, שמגיע לבקר באתר אינטרנט, לא עושה זאת כי כיף לו להשתמש בתפריטים של האתר. גולש מגיע לבקר באתר אינטרנט בעקבות חיפוש בגוגל כי הוא מעוניין לקבל מידע, לבצע פעולה, לרכוש מוצר או שירות, או לוודא כי פרטים שנמצאים בידיו הם מדויקים.

לכן, ככל שבאתר יש תוכן רב יותר, מקיף יותר ואיכותי יותר, הסיכוי שלו להתקדם בגוגל גדול יותר.

הניסיון שנצבר בתחום קידום האתרים בעולם מראה, שאף אחד לא יעניש אתכם על ריבוי תוכן איכותי באתר.

אם התוכן הוא לא תוכן ספאמי, שנראה שנכתב רק כדי לטרגט מילות מפתח מיותרות, תוכלו לבצע קידום אתרים מהיר באמצעות תוכן כזה.

בואו ניתן דוגמה לתוכן איכותי כזה. אם אתם אינסטלטורים ומעוניינים לקדם את האתר שלכם בגוגל, ייתכן שתוכן איכותי יוכל להיות תוכן טקסטואלי מלווה בוידאו איכותי, שמסביר על תקלות נפוצות בבית, ואיך ניתן לפתור אותן ללא עזרה של בעל מקצוע.

לעומת זאת, תוכן ארוך ומיותר שמכיל 13 פעמים את הביטוי אינסטלטור בנס ציונה, ולאחריו פוסט מרגש לא פחות שמכיל 14 פעמים את הביטוי אינסטלטור בראשון לציון – יחשבו פחות לתוכן איכותי כזה, ולא יסייעו לתהליך קידום האתר להיות מהיר ואפקטיבי.

אופטימיזציה לעמודי האתר

ביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר

אופטימיזציית יתר יכולה דווקא להזיק לקידום האתר, כך שאם אתם מתכוונים להשיג קידום אתרים מהיר, ייתכן שתצטרכו לשקול את כלל הפעולות שאתם מבצעים במסגרת הזאת, לקידום האתר ושיפור הנראות שלו במנועי החיפוש.

מה ניתן לכלול במסגרת האופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש:

✔️ טיוב של תגיות מטא
✔️ שילוב מילות המפתח במקומות אסטרטגיים באתר
✔️ בניית פרופיל קישורים פנימיים של עמודי האתר
✔️ שיפור היררכיית הכותרות באתר
✔️ בניה נכונה של מבנה האתר
✔️ טיפול בתוכן משוכפל
✔️טיפול בתוכן רזה ועוד ועוד.

הבעיה עם אופטימיזציה היא שכאשר היא מבוצעת בצורה מוגזמת, היא עלולה להחשיד, ומנועי החיפוש יכולים להחליט לפקוח עין על האתר, ולמדוד אותו בצורה דקדקנית יותר.

לכן, אם אתם מתכננים לזרז את תהליך הקידום של האתר, כדאי יהיה שתבצעו תהליך אופטימיזציה מדורג. אל תפציצו את האתר במילות מפתח ותשזרו אותם במקומות שונים באתר, מבלי שיש לכך הצדקה מבחינת אסטרטגיית התוכן של האתר.

שיפור חווית המשתמש באתר

שיפור חווית המשתמש באתר

שיפור חווית המשתמש באתר בהחלט יוכל לסייע לכם לייצר תהליך קידום אתרים מהיר.

גוגל שילבה לאחרונה מדדים שונים מעולם חווית המשתמש Core Web Vitals, אשר עוקבים אחרי משך הטעינה של האובייקט הגדול ביותר על גבי מסך המשתמש, משך הזמן עד לאפשור של אינטראקטיביות עם רכיב כלשהו המוצג על גבי המסך, וכן רמת היציבות של התצוגה לאחר טעינה ראשונית על מסך המשתמש.

שיפור זמני הטעינה של עמודי האתר, שימוש בשירותי קאש שונים על מנת לייעל את הטעינה, צמצום סקריפטים באתר ותעדוף נכון שלהם, כיווץ של תמונות או הימנעות משילוב תמונות שבראיית עלות תועלת לא מייצרות יתרון לאתר – כל אלו יכולים מאוד לשפר את ההתייחסות של גוגל לאתר, ולהפוך את תהליך קידום האתר למהיר.

בניית פרופיל הקישורים לאתר

בנייה מסיבית של פרופיל הקישורים

האם בניה מסיבית של קישורים לאתר, בלי פרופורציה לתוכן שנמצא באתר ובלי קורולציה לשיתופים ברשתות החברתיות יכולה לסייע לקידום האתר בצורה מהירה יותר? סביר להניח שכן, אולם רק לפרק זמן קצר ביותר.

לאחר שגוגל תבחין בהעדר הקורולציה עם מדדים שונים אובייקטיבים לכאורה, כמו כמות החיפושים הישירים על שם המותג, המוניטין של המותג ברשתות החברתיות, פרופיל הביקורות על המותג ועוד – מהר מאוד האתר עלול לספוג ירידה במיקומים, ובמקרים מסוימים ייתכן שאף תינקט כנגד האתר פעולה ידנית בחשד להונאת קישורים.

אז, אם אתם רוצים לייצר תהליך קידום אתרים מהיר, כדאי יהיה ללוות את תהליך בניית הקישורים בתוכן איכותי שיוטמע באתר, לפעילות מחוץ לאתר ברשתות חברתיות שונות, וכן לפעול לבניית הקישורים האלו בצורה טבעית ומדורגת.

בניית ביקורות גולשים

בניית ביקורות גולשים

פרופיל הביקורות של גולשים הוא מדד חשוב נוסף שייתכן שגוגל ומנועי חיפוש אחרים עושים בו שימוש.

ביקורות מלמדות לא מעט על תפישת השירות של המותג, על היכולת שלו להעניק שירות איכותי תוך אספקת מוצרים איכותיים לקהל היעד, ובמסות גדולות.

כאשר אתר זוכה לביקורות חיוביות מהימנות רבות, הוא למעשה משדר לגוגל שמדובר במותג שהוא אוטוריטה בתחום.

עם זאת, בניה מואצת של פרופיל הביקורות יכולה לעשות בדיוק את העבודה ההפוכה: במקום לגרום לתהליך קידום האתר להיות מהיר, היא תעכב אותו, שכן גוגל ומנועי חיפוש אחרים יתחילו לחשוד במהימנות פרופיל הביקורות הזה.

בואו ניקח לדוגמה אתר העוסק בתחום ההובלות. אם מדובר בחברה קטנה עד בינונית, סביר יהיה להניח שהיא תבצע מספר בודד של הובלות ביום.

אם שבועיים לאחר הקמת האתר יש בפרופיל העסק מאות ביקורות חיוביות – הדבר לא נראה טבעי ולא סביר.

לכן, כדי לייצר קידום אתרים מהיר, חשוב יהיה להתאים את פרופיל הביקורת המלאכותי לנישה שבה פועל העסק, לסוג הלקוחות של העסק, לרמת השירותיות של העסק ופרמטרים רלוונטיים נוספים.

שיתופים תיוגים ולייקים באמצעות בוטים

הפעילות של המותג בערוצים החברתיים השונים יכולה להשפיע בצורה ניכרת על קצב קידום האתר, ולהפוך אותו, בנסיבות מסוימות, למהיר יותר.

פעילות באמצעות הרשתות החברתיות יכולה ללמד את מנועי החיפוש האם מדובר בעסק שהוא בצמיחה, עד כמה עמודי האתר גורמים למצטרפים חדשים לגלות עניין בפרופילים החברתיים של העסק, מהו השיח אודות המותג ברשת ועוד.

עסקים רבים נוהגים לעשות שימוש בבוטים שונים, שמטרתם לדמות התנהגות אנושית, ולבצע לייקים, שיתופים ותיוגים, כדי לקדם את העסק ברשתות החברתיות.

כמו כן, בעלי עסקים נעזרים במשפיענים שונים על מנת לייצר באז ברשתות החברתיות ולקדם את יחסי הציבור של המותג.

חלק מן הטכניקות האלו תוכלנה לסייע לכם להפוך את תהליך הקידום למהיר, בעוד ששימוש לא נכון בהן, יוכל לגרום לכם לשרוף את המותג ולמנוע קידום שלו.

לקדם אתר בצורה מהירה
קידום אתרים מהיר – איך עושים את זה נכון?

מתי אפשר לקדם אתר בצורה מהירה?

לפעמים, תהליך קידום האתר יתבצע מעצמו בצורה מהירה. זה יקרה כאשר רמת התחרות בנישה היא אפסית עד לא קיימת, כאשר מדובר בתחום שהוא סופר נישתי, וכשאר הידע המרוכז בבית העסק הוא ידע ייחודי, שקשה מאוד לשכפל, או שנעשה שימוש בציוד ייחודי, שקשה מאוד להשיג.

מתי קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתר בצורה מהירה?

אתרים הפועלים בנישות רוויות תחרותיות גבוהה, קשה עד בלתי אפשרי יהיה לפעמים לקדם. כאשר המתחרים של בית העסק ותיקים בנישה, פועלים כל העת לקידום האתר וליצירת שיתופי פעולה בתחום, מוכרים בשוק ונהנים מחיפושים ישירים על שם המותג ומפרופיל קישורים טבעי ואיכותי – לא תמיד תוכלו לתת מענה איכותי ומהיר גם במקרה שהתקציב שיעמוד לרשותכם הוא גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838 דילוג לתוכן