יועץ קידום אתרים

יש בערך אלף סוגים של פרויקטים לקידום אתרים: קידום אתרים גדולים במיוחד שמכילים מאות אלפי ומליוני דפים, קידום אתרי תדמית קטנים יחסית, קידום אתרי מסחר, קידום אתרים בנישות ספציפיות ועוד ועוד.

המשותף לכל הפרויקטים האלו הוא שלא ניתן להבטיח בוודאות גמורה את הצלחת תהליך הקידום והשגת היעדים שלו.

תוסיפו לזה את העובדה שחלק מבעלי האתרים מעדיפים לקדם את האתר שלהם לבד, ואת העובדה שחלק ממקדמי האתרים הם במקרה הטוב בוגרי קורס SEO טריים חסרי ניסיון ובמקרה הפחות טוב חאפרים חסרי תקנה – ויש לנו כאן כבר בעיה אמתית.

איך נדע שהדרך שבה בחרנו היא נכונה? מה קורה אם אנחנו צריכים לבצע התייעצות נקודתית באשר לסוגיה ספציפית מאוד? 🤔

אני שמח ששאלתם. בדיוק בשביל זה תוכלו להתקשר מול יועץ לקידום אתרים.

יועץ קידום אתרים יוכל ללוות אתכם באופן שוטף בפרויקט קידום האתר שלכם, או באופן חד פעמי, כרצונכם.

הוא יוכל לשקף לכם באופן אובייקטיבי את נקודת המבט שלו על התהליך, ולספק לכם נתונים אמפיריים כדי לחזק את הביטחון שלכם בהחלטות שתיקחו.

אילו שאלות תוכלו לשאול יועץ קידום אתרים? במה כדאי יהיה לכם להיוועץ בו? הנה רשימה קצרה של סוגיות מרכזיות כאלו:

שאלה מספר 1: האם כדאי להיכנס לנישה מסוימת?

יכול להיות שאתם נלהבים מאוד ממה שאתם עושים, קמים בכל בוקר עם תשוקה למקצוע, רוצים לשרת כמה שיותר לקוחות וחולמים להרחיב ולהגדיל את העסק בצורה משמעותית.

האם העובדה שאתם נלהבים כל כך בהכרח מצדיקה את הסיכון? לא בהכרח, כמובן.

יועץ קידום אתרים יעזור לכם להבין מהי רמת התחרות בנישה שבה אתם פועלים. הוא ימפה יחד אתכם, את האזורים הספציפיים שבהם תוכלו לייצר ערך מוסף על פני המתחרים העיקריים שלכם.
הוא יסביר לכם האם בתקציב נתון תוכלו להשיג את היעד שלכם בסביבת התחרות הזאת: מקום ראשון, שני או שלישי עבור ביטויי מפתח שחשובים לכם.

יועץ קידום אתרים יסייע לכם להבין האם גם במקרה שתצליחו, איכות הלידים שתקבלו מתהליך הקידום האורגני תהיה שווה את המשאבים שתשקיעו בתהליך.

יועץ קידום אתרים הוא בדרך כלל מקדם למוד ניסיון, שיזהיר אתכם מכניסה לתחומים שנראים נוצצים אבל רחוקים מלהיות שווים זהב.

עבודת קידום טובה

שאלה מספר 2: האם תהליך הקידום שבוצע בוצע בצורה איכותית?

עם יועץ קידום אתרים תוכלו להתקשר גם על מנת להעריך איכות של תהליך קידום שכבר בוצע. אם בחרתם בחברת קידום אתרים ואתם מקבלים ממנה שירותים במשך מספר חודשים אבל לא בטוחים שהיא עושה עבודה טובה – זה הזמן לפנות ליועץ קידום אתרים.

יועץ קידום אתרים ינתח עבורכם את תהליך הקידום, וינסה להעניק לכם משוב אובייקטיבי ככל הניתן על התהליך:

✔️ האם בקידום האתר שולבו טכניקות כובע שחור שעלולות לגרום לכם נזק בהמשך?
✔️ מה איכות הקישורים שהתקבלו במהלך הקידום?
✔️ האם התוכן באתר הוא תוכן איכותי, כזה שמייצר ערך מוסף אמיתי או תוכן בשקל ותשעים שכל כותב תוכן מתחיל יכול לייצר, והוא גורם לכם יותר נזק מתועלת?

יועץ קידום אתרים יבדוק גם את תהליך האופטימיזציה שעברו דפי האתר, וישקף לכם האם תגיות המטא טופלו כהלכה, האם תמונות כווצו לגודל ומשקל מתאימים, האם תגיות אלו הוצמדו לתמונות, האם ההיררכיה באתר מתאימה לצרכי הגולשים, האם נבנה פרופיל קישורים איכותי לאתר, האם מילות המפתח שובצו במקומות אסטרטגיים באתר ועוד.

להשקיע משאבים בקידום אתר

שאלה מספר 3: היכן כדאי להשקיע את המשאבים בקידום אתר נתון?

לפעמים בעל האתר ירצה לבצע את תהליך קידום האתר בעצמו ויזדקק רק להכוונה כללית מפעם לפעם.

מקדם אתרים מנוסה שמשמש כיועץ קידום אתרים יוכל לסייע לכם להבין מהו הצעד הבא בתהליך קידום האתר:

✔️ האם נדרש להשקיע משאבים ביצירת תוכן איכותי?
✔️ האם פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר חלש וכדאי יהיה לחזק אותו?
✔️ כיצד חווה המשתמש את האתר?
✔️ האם נדרש להשקיע בחווית משתמש משופרת?
✔️ האם האתר מותאם לשימוש במכשירי מובייל?
✔️ עד כמה התוכן באתר הוא מקורי ולא משוכפל?

בתצורת עבודה כזו, יועץ קידום אתרים יוכל לספק לכם את ההכוונה הכללית תחת ההנחה שאתם כבעלי האתר תדעו לבצע את העבודה, ולחזק את האתר מבחינת ההתאמה למנועי החיפוש השונים, ולגוגל בפרט.

להחזיר אתר שנפגע מעדכון של גוגל

שאלה מספר 4: איך ניתן להחזיר אתר שנפגע מעדכון של גוגל למיקומים ריאליים?

ישנם שני מקרים נפוצים שבהם אתר נפגע בדירוגים שלו במנועי החיפוש השונים: עדכון אלגוריתמי, כלומר כזה שמופץ וחל על אתרי אינטרנט באופן כללי, ונקיטת פעולה ידנית המיועדת באופן ספציפי לאתר.

בסעיף הזה נעסוק בעדכון אלגוריתמי שגורם לפגיעה בדירוגי האתר, אך ההשפעה שלו ניכרת על אתרים רבים.

לאורך השנים, הפיצה גוגל מספר עדכונים מרכזיים שגרמו לטלטלה בתחום קידום האתרים. בעלי אתרים, שנהנו מדירוגים גבוהים לאורך שנים, מצאו את עצמם נפגעים בדירוגים של האתר, עם אוסף של ליקויים שייקח להם זמן רב על מנת לתקן.

במקרים כאלו, יועץ קידום אתרים יוכל לכוון בעלי אתרים כאלו, להסביר להם מהו הפער שנוצר באיכות ההתאמה של האתר למנועי החיפוש השונים, וליצור תוכנית פעולה מעשית לשיפור הביצועים של האתר במנועי החיפוש.

אתר שנפגע מענישה ידנית

שאלה מספר 5: כיצד על בעל אתר שנפגע מענישה ידנית לפעול להסרת הפעולה?

האופציה השניה שבגללה אתר יכול להיפגע בדירוגים שלו בדפי תוצאות החיפוש היא, כאמור, ענישה ידנית.

נקיטת פעולה ידנית כנגד אתר מבוצעת בדרך כלל על ידי מנוע החיפוש, כאשר בעל האתר מפר בצורה גסה את ההנחיות באשר להתאמת דפי האתר לתוצאות החיפוש, ויש חשד שהאתר מנסה לבצע הונאה במטרה לחזק את הנראות שלו בדפי תוצאות החיפוש, או חווה פריצה לאתר ולמסדי הנתונים שלו.

נקיטת פעולה ידנית כנגד אתר יכולה לפגוע בדירוגים שלו בדפי תוצאות החיפוש כאמור, להעלים חלקים שלמים מן האתר מן האינדקס, ולפעמים גם להסיר את האתר כולו מן האינדקס של גוגל. המטרה היא, כמובן טובה: להגן על הגולשים מאתר שיוכל לפגוע בפרטיות שלהם או לגרום להם לקחת החלטה לא נכונה שיש לה השפעה משמעותית על החיים שלהם.

ליועץ קידום אתרים, בהקשר הזה, יש תפקיד חשוב מאוד. תפקידו להתוות את הדרך ליציאה מן העונש הידני שהטיל גוגל על האתר, ולסייע הן בפן הלוגי והן בפן הטכני של התהליך.

אם, למשל, במהלך התהליך הזה נדרש בעל האתר לבצע התכחשות לקישורים סוררים, יועץ קידום האתרים צריך להנחות את בעל האתר כיצד להגיש את בקשת ההתכחשות למנוע החיפוש, כיצד לנמק את בקשת ההסרה, לצרף הוכחות לניסיונות שבוצעו לפנות לאתרים הסוררים בבקשה להסיר את הקישורים ועוד.

קניית דומיין

שאלה מספר 6: האם כדאי לרכוש דומיין מסוים?

הרבה מאוד פעמים, במיוחד כאשר מדובר בנישות תחרותיות, הצעד החכם והנבון לבניית מותג מקודם בגוגל, יהיה לרכוש דומיין איכותי בתחום שכבר עבר סוג מסויים של תהליך קידום.

לפני רכישה כזו, מומלץ יהיה להתייעץ עם יועץ קידום אתרים.

יועץ כזה יסייע לכם להבין האם הדומיין אכן איכותי, מה ידוע על ההיסטוריה שלו, האם נענש בעבר על ידי גוגל, האם הוא עדיין מאונדקס בדפי תוצאות החיפוש, כיצד נראה פרופיל הקישורים המובילים אליו, האם פלטפורמות פרסום שונות כמו פייסבוק וגוגל אוסרות את הפרסום של הדומיין הזה ועוד ועוד בדיקות שחשוב יהיה לבצע לפני רכישת הדומיין והתנעת תהליך הקידום.

פעולות בעת מעבר לאתר חדש

שאלה מספר 7: אילו פעולות צריך לנקוט בעת מעבר לאתר חדש?

מעבר לאתר חדש הוא תמיד פרויקט מלחיץ מבחינת קידום אתרים.

גם אם ביצעתם הכל בצורה נכונה ומוקפדת, אף אחד לא יוכל להבטיח לכם שלא תתרחש פגיעה בדירוגים של האתר.

כדי להצליח בתהליך המעבר, חשוב יהיה להתייחס ללא מעט נקודות:

✔️מבנה האתרים
✔️ תצורת ה – urls באתרים
✔️ ביצוע הפניות בצורה נכונה
✔️ עדכון קובץ ה – robots.txt להסרת החסמים הקשורים בזחילה באתר
✔️ עדכון מפת האתר
✔️ מתן מענה איכותי למיזוג או פיצול עמודים באתר ועוד ועוד.

מעבר לאתר חדש חייב להתבצע תוך ליווי של גורם מנוסה בתחום, שיוכל להפנות אתכם לבדיקות המטרימות הדרושות וכן לבדיקות שיש לבצע כדי לוודא שהתהליך בוצע בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838