קידום חנות וורדפרס – טיפים והמלצות לקידום אורגני לחנות וורדפרס

אם האינטרנט היה פעם זירה שבה בעיקר הועברה אינפורמציה מגורם אחד לגורם אחר, היום מדובר במצב שונה לחלוטין, כאשר הכוונה בכך היא שכיום מדובר לא רק בכלי תקשורתי בלבד, אלא בעולם בו ניתן לחלוק דעות, להשפיע ולעורר עניין, כמו גם כמובן – למכור ולרכוש שירותים או מוצרים מכל מקום על פני כדור הארץ.

כמו כן, כחלק מהתרחבות הקניין המסחרי, כאשר יותר מאיי פעם המסחר המקוון מכה גלים וקרוב היום בו יעבור ויירש את מקבילו – הקניין המוחשי, מתחדד הרצון והצורך של בעלי עסקים שיש להם אתר ו/או בעלי עסקים וירטואליים, לקדם ולדחוף את החנות שלהם מעלה על מנת שזו תזכה למרבית החשיפה והעניין מצד גולשים רלוונטיים, קרי קהל היעד של אותה חנות.

לפיכך, לאור החשיבות שיש לתהליך כמו קידום חנות וורדפרס, במאמר הקרוב נרחיב אודות האופן בו מתבצע קידום אורגני לחנות וורדפס, כמו גם נקודות מפתח שחשוב להכיר מבעוד מועד.

קידום חנות באינטרנט

מה זה קידום ואיך מקדמים חנות?

בהמשך לכך, לפני שנצלול 🤿 למאפייניו המיוחדים של קידום חנות וורדפרס, חשוב להבהיר בראש ובראשונה מהו קידום, כמו גם איך למעשה מקדמים חנות או בית עסק.

לכן, קידום ווירטואלי (קרי קידום אורגני) הוא למעשה סך הפעולות שננקטות במכוון כדי להגדיל את החשיפה ובהתאם את קהל היעד של אותו עסק ו/או חנות ווירטואלית, כאשר הדבר לא שונה משמעותית משיווק או פרסום עסק ממשי, כלומר חנות פיזית שמקבלת קהל ולקוחות מחוץ למסך.

מנגד, בעוד שכדי להגיע לחנות ממשית ופיזית צריך הלכה למעשה להגיע אל אותו מקום, חנות אינטרנטית מאפשרת לנו לקלוט אין סוף גולשים, כאשר הלקוחות למעשה יכולים להיות בדרך לעבודה, באימון בחדר כושר, או בביתם הפרטי, מכיוון שכולם (אוקיי, כמעט כולם) משתמשים באותו כלי כדי למצוא את שהם מחפשים – גוגל.

החשיבות של קידום חנות וורדפרס בגוגל

החשיבות של קידום חנות בגוגל

בנוסף לכך, השימוש בגוגל כל כך נרחב, עד כדי כך שמדובר בעצם במנוע החיפוש הפופולארי ביותר על פני הפלנטה, כאשר לא פחות מ- 92.6% מכלל הגולשים בכדור הארץ משתמשים בו בממוצע של 4 פעמים ביום.

לכן, בגלל שמדובר בערוץ החיפוש המרכזי בעולם, מדובר בכלי האידיאלי והמשמעותי ביותר שבאמצעותו יכול כל בעל חנות ממשית שיש לה אתר ו/או בעל חנות ווירטואלית – לחשוף את שירותיו ומוצריו לקהל הלקוחות הרלוונטי, כאשר באופן טבעי נוצרת בשל כך גם תחרות משמעותית בין עסקים דומים.

כלומר, קיימת תחרות על המיקום הרלוונטי באותו גוגל, מכיוון שמחקרים (של גוגל עצמה) מראים שהשימוש בענקית הטכנולוגיה משתנה באופן דרמטי בהתאם למיקום האתר שמוצג בגוגל.

כלומר, אתרים שמוצגים בתוצאה הראשונה עבור מונח חיפוש כלשהו, זוכים ל- 32.5% מכלל הכניסות בעבור אותו חיפוש, כאשר רק 3 מקומות למטה, אל התוצאה ה- 4 המכובדת, נכנסים פי 4 פחות גולשים – סך הכל 8.1% מהמחפשים.

זו בדיוק הסיבה שדירוג גבוה בגוגל, בעיקר כאשר מדובר בחנות ווירטואלית, הוא משמעותי וכבד משקל כל כך, בגלל שמיקום אחד למעלה יכול לעשות הבדל מהותי בנפח הכניסה ובהתאם במחזור המכירות של אותה חנות, כאשר הכוונה היא להמחיש עד כמה חשוב וחובה על כל חנות – לקדם את עצמה.

לשלם לגוגל על מיקום

אוקיי אז אני חייב לקדם את החנות שלי – למה לא פשוט לשלם לגוגל על מיקום?

בנוסף לכך, שאלה שעולה לעתים רבות היא למה להפשיל שרוולים ולהתחיל לפענח ולהתמודד עם האלגוריתמים השונים של גוגל, כשאפשר פשוט לפתוח את הכיס ולוותר על דמי מיקום קבועים שבאמצעותם תוכל החנות להנות ממיקום טוב בגוגל ומכל מה שהוא יודע להציע.

התשובה לכך היא שגולשים רבים כבר מכירים ומודעים לאופן בו גוגל עובד, כאשר ההשלכה הישירה של כך היא שאתרים מקודמים, כלומר אתרים ששילמו על מנת להציב את עצמם במקום בו הם נמצאים, זוכים באופן אוטומטי ליחס פחות אוהד ואמין, כאשר פוסחים מעליהם ומתחילים את החיפוש היישר מהעמוד הראשון שמקודם באופן אורגני ואותנטי, כלומר זה שלא מופיעה מעליו המילה ”מודעה” שמסגירה את הקידום המלאכותי.

כמו כן, רצוי להישמר ולהימנע מתלות מוחלטת בגוגל ובתעריפי שכר הדירה שהיא גובה בעבור מיקום מועדף, מכיוון שנוצרת בשל כך משוואה מסוכנת שמתנה את הגדלת קהל היעד של החנות בהגדלת התשלום שאותה חנות עושה עבור גוגל.

כלומר, אם שילמתם לגוגל עבור X גולשים, כשתגיעו לאותה כמות חשיפה, גוגל תשנמך את דירוגכם בתוצאות החיפוש עבור אותם מונחים בחזרה למקום בו הייתם טרם שילמתם, כאשר בהתאם התוצאות יחזרו למקומם הטבעי והנחות.

לעומת זאת, קידום אורגני ואמיתי, כזה שיכול ונוח לעשות במיוחד כאשר מדובר בתהליך כמו קידום חנות וורדפרס, לא מחזיק בתקרת זכוכית או בעלות שמשתנה בהתאם לתוצאות, ולכן מהווה האפשרות האופטימלית עבור בעל חנות אינטרנטית.

למה להשתמש דווקא בוורדפרס עבור קידום אורגני לחנות

למה להשתמש דווקא בוורדפרס עבור קידום אורגני לחנות

לעומת זאת, הקשר בין וורדפרס לקידום אורגני הוא נסיבתי ולאו דווקא כורח המציאות או עובדה מוצקה, כלומר – תוכלו לקדם את החנות ו/או האתר שלכם באמצעות כל מערכת ניהול תוכן באשר היא, אך אם כבר התרצתם והחלטתם לעבוד באמצעות קידום אורגני כשיטה, ייתכן במידה רבה שתמצאו את קידום אורגני לחנות וורדפרס כאידיאלי.

הסיבה לכך היא שוורדפרס היא נוחה ומצוינת כמערכת ניהול תוכן, כאשר מדובר במערכת ניהול התוכן הנפוצה והאהובה ביותר בעולם, עם לא פחות מ- 75,000,000 אתרים שונים, ולכן בין אם אתם מתכננים לקדם את האתר שלכם ובין אם פתחתם אותו בשל הקלות והנוחות שנלווית לכך.

כמו כן, כאשר מדברים על קידום חנות וורדפרס, כאשר מן הסתם מדובר בישות ווירטואלית מורכבת יותר, כלומר כזו שצריכה לעתים רבות לעבד ולקלוט נתונים רגישים או מורכבים יותר כמו פרטי זיהוי או סליקת אשראי, וורדפרס מאפשרת לחנויות בה להיעזר ב- ווקומרס, כתוסף שבזכותו העבודה עם וורדפרס אפילו נוחה עוד יותר.

קידום חנויות וורדפרס בגוגל

ווקומרס והקשר שלו לתהליך קידום אורגני לחנות וורדפרס

אחד היתרונות המשמעותיים בעבודה עם וורדפרס הוא היכולת להוסיף למערכת תוספים רבים ומגוונים שהופכים את השימוש בה למורכב ומודולארי בהרבה, כאשר אחד מאותם תוספים הוא ווקומרס.

התוסף ווקומרס הגיח לעולם בשנת 2008, כאשר הפך מאז לפופולארי במיוחד עד כדי שימושו על ידי 27% מכלל אתרי המסחר הווירטואליים כיום, כמו כן, מדובר בתוסף חינמי שניתן למעשה לצרף ולהוריד לכל אתר וורדפרס באשר הוא.

ווקומרס מאפשר למעשה ללא פחות מ- 12,000,000 אתרים שונים להפוך את האתר שלהם לחנות ווירטואלית חיה ונושמת, כאשר ניתן דגש על עיצוב, בנייה וניהול שוטף של החנות עצמו, כלומר, ניתן למעשה לנהל מוצרים, לערוך ולמחוק אותם, לשייך לקטגוריות ותגיות שונות, כמו גם להתמודד עם ההזמנות השונות שהגולשים עושים באתר, לקבל את סטטוס ההזמנה, פרטי הלקוח, ואפילו לנהל את המלאי של אותה חנות, אשר מתעדכן אוטומטית בגמר כל עסקה.

כמו כן, ווקומרס מעניק לבעל החנות את היכולת לנתח את הביצועים של החנות, כאלה אשר לאחר מכן ניתן לעבד ולגזור מהם מסקנות גם על האופן בו החנות מקודמת ומה יש לשמר לעומת מה רצוי לשפר.

כלומר, חיתוכים לפי שעות רכש חמות יותר, מוצרים מבוקשים, ונתונים אחרים שחשובים לכל בעל חנות באשר הוא.

קידום חנויות WordPress איך זה נראה

קידום חנות וורדפרס בפועל – איך זה נראה?

אז עכשיו אחרי שהסברנו למה חשוב כל כך לעשות קידום אורגני לחנות וורדפרס ובאיזה תוסף חובה להצטייד, עולה השאלה המתבקשת שנוגעת לאיך נראה אותו קידום בפועל, כלומר – מה נעשה במסגרת אותו קידום לחנות עצמה.

תגי מטא עבור מוצרים ושירותים

אחד משלבי הבסיס שבאמצעותם ניתן לקדם את החנות עצמה נוגע לתגי המטא של אותה חנות, כלומר האופן בו משולב שם החנות ו/או שם המוצרים והשירותים שאותה חנות מציעה ונותנת לגולשים כבר בתיאור המוצרים עצמם.

את המונחים רצוי וכדאי לצרף במספר וריאציות שונות, כלומר – אנגלית ועברית, מספרית ושמית, או גם וגם כל עוד התוצר הוא לא גס ומלאכותי יתר על המידה, ומסגיר שבעצם נעשתה פעולה קידומית ”על חשבון הלקוח”.

בנוסף לכך, חוץ מלציין את שם המוצר עצמו, רצוי גם לשתול קריאה לפעולה שמעודדת את הלקוח והגולש שנחשף למה שאתם למעשה מציעים לו ואת הרלוונטיות שיש לשירות עבורו ספציפית.

התאמת חנות וורדפרס למובייל

קידום חנות וורדפרס מוכרח להכיל גרסת מובייל

חלק מהמגמה העולמית שמעבירה את כלל העולם המערבי לצריכה ווירטואלית נוגע לשכיחות ולמשקל הגדול שמקבלים הסמארטפונים והמכשירים הניידים 📱 ביום יום שלנו, ולמרות שיש מחקרים מכאן ועד הירח אודות גדילת משך הזמן בו אנו נחשפים למסכים (ובעיקר להיבטים השליליים שלו).

הנגזרת עבור חנות ווירטואלית היא שכל חנות חייבת להכיל גרסת מובייל – פשוט כי ככה רוב הגולשים עושים שימוש באינטרנט היום.

כמו כן, כחלק מהנגשה למובייל, חשוב להקפיד שמהירות טעינת האתר בסלולר היא אידיאלית ומהירה ככל הניתן, כמו גם שהנוחות והריכוזיות במובייל, כלומר היכולת לשתף את המוצרים וליצור קשר עם החנות יהיו נוחים ומונגשים לגולשים השונים, כשכאן חשוב לזכור שהיום כולם משתמשים באינטרנט, גם אוכלוסיות שפחות בקיאות או שולטות בו ובאפשרויות שהוא מציע.

אבטחת אתרי WordPress

אבטחה אבטחה ועוד פעם אבטחה

עוד חלק משמעותי שלפעמים מתפספס בעצם השימוש בחנות הוא היכולת של החנות להבטיח שמדובר באתר מאובטח ובטוח לשימוש, כזה שמצד אחד לא יקרוס ויהפוך לחביב ליבם של האקרים או גורמים עוינים, כמו גם כזה שמבטיח שהפרטים של הגולשים השונים שישתמשו בחנות וככל הנראה יאלצו לתת את פרטי האשראי שלהם (אלא אם כן אתם פילנטרופים כמובן) כדי לזכות בשירות בתמורה.

לכן, החל מהסליקה ועד לאבטחת החנות עצמה, חשוב לוודא שהחנות תהיה מאובטחת ומוגנת בדיוק כמו שהייתם משקיעים באבטחתה אילו היה מדובר בחנות ממשית שקולטת לקוחות אמיתיים, שכן לא מדובר רק בהקדמת תרופה למכה, אלא גם בהיבט שגוגל מעריכה ומודדת אתרים לאורו, כאשר אתרים לא מאובטחים או אתרים מסוכנים שחושפים גולשים לפישינג ידורגו בהתאם ויתקשו לכבוש את העמוד הראשון בגוגל.

לכן, חנות שמכילה תעודת SSL ועובד עם טכנולוגיית https היא הדרך הבטוחה להבטיח שגוגל תשמח להפנות גולשים לחנות שלכם, כאשר היעדרם של השניים עוד הוגדר ב- 2018 על ידי גוגל ככזה שיגבה מחיר ממיקום האתר והאופן בו גוגל תציג אותו לגולשים שונים, בין אם בצירוף אזהרה או בין אם בהצגה חלקית.

קידום חנות וורדפרס

קידום חנות וורדפרס – לבד או עם איש מקצוע

כמו כן, שאלה שעולה לעתים קרובות דווקא בגלל שוורדפרס היא פלטפורמה נוחה ואידיאלית עבור כל אדם, גם אם אין לו היסטוריה עשירה במיוחד היא האם להסתמך על אנשי מקצוע או לנסות ולקדם את האתר עצמאית.

כלומר, רבים סבורים שראוי ונכון לחסוך עלויות באמצעות קידום עצמי, או כזה שבמסגרתו כלל פעילויות הקידום נעשות על ידי בעל האתר עצמו, כאשר אף על פי שמדובר בתחום שניתן ללמוד ולשלוט בו, רצוי כמעט תמיד לפנות לעבר גורם חיצוני ומקצועי כדי להבטיח את יעילות התהליך.

רוצה לומר, כמו שהייתם הולכים למוסך מורשה בעת הצורך לטפל ברכב, או כמו שככל הנראה לא הייתם מנסים ללמוד רפואה כדי להתמודד עם בעיה רפואית, קלה ככל שתהיה, כך הדבר נכון גם בעבור קידום אתרים בכלל וגם עבור קידום חנות וורדפרס בפרט, מהסיבה הפשוטה שקידום אתרים יכול להיות נשכני וכואב כאשר נעשה בצורה לא נכונה, כאשר במקרה הטוב החנות לא מתקדמת, ובמקרה הרע נעשות טעויות שיכולות להשליך עבודה ומשאבים רבים לפח.

הדבר נכון במיוחד כאשר מדברים על חנות, כלומר נכס שנועד לפרנס או לייצר הכנסה, ולא בלוג או עמוד תוכן כלשהו שנעשה למטרות פנאי או כאמצעי משלים לעסק מוחשי שלמעשה האינטרנט מהווה נישה נקודתית בעבור צרכיו האישיים.

לכן, לכל הפחות הדבר הנכון והמומלץ לעשות בטרם תשליכו את יהבכם על כוונות טובות, הוא לקיים התייעצות ושיח מקצועי עם מקדם אתרים מוסמך ומנוסה כדי להבין איזה פתרון בדיוק אתם צריכים לאתר שלכם, כמו גם מה תוכלו לעשות בעצמכם ומה ככל הנראה מצריך יד מקצועית ומנוסה, כזו שמכירה את גוגל והאופן בו הוא עובד.

אם הגעתם עד לכן קבלו סרטון שיעזור לכם להבין איך לקדם אתרי וורדפרס

לסיכום – קידום אורגני לחנות וורדפרס

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, הצורך לקדם חנות, כישות ווירטואלית שנועדה למשוך ולעבד פניות של לקוחות, הוא ראשון במעלה וכזה שאף חנות לא חפה ממנו, כמו גם זה שיכול להיות ההבדל בין חנות מצליחה ומתפקדת לבין חנות שמעלה אבק ווירטואלי ולא מצדיקה את ההשקעה שנעשתה עבורה.

כמו כן, וורדפרס ( + ווקומרס) בהחלט יכולה להיות הפלטפורמה בה תעזרו כדי לקדם את האתר שלכם ולהבטיח שהוא יגיע למקומות הרצויים, כאשר מומלץ ונכון לעשות את העבודה לפחות בראשית הדרך באמצעות ליווי מקצועי של מקדם אתרים מנוסה וכזה שיודע לשים דגש על נקודות הכשל התאורטיות, כאשר אלו רבות ומתרבות ככל שהזמן עובר והמנגנון של גוגל מתפתח והאלגוריתמים שלו משתכללים.

ולכן, כדי לגרום לחנות להצליח ולקצור פירות, מומלץ להגדיל לעשות ולהיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע מנוסים ושבקיאים לחידודים וההיבטים הבלתי נגמרים שלפיהם גוגל מעריך ומודד אתרים בכלל וחנויות ווירטואליות בפרט, כאשר נכון ומומלץ להסתכל על כך כהוצאה לצורך הכנסה.

כמו כן, אם אתם מחפשים גורם מקצועי שילווה ויקדם את חנות הוורדפרס שלכם, אתם יותר ממוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ, כאשר נשמח לעמוד לרשותכם ולמצוא את הפתרון האידיאלי והנקודתי עבור החנות שלכם 😊

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838