איך תוכן משפיע על קידום אתרים אורגני?

זמן קריאה: 4 דקות

תשאלו כל אחד שמגדיר עצמו כמומחה קידום אתרים את השאלה הבאה: “איך תוכן משפיע על קידום אתרים?” ואני משוכנע שכמעט כולם יגידו לכם שתוכן הוא דבר סופר חיוני כדי להיות מדורג במקומות טובים. רובם יחזרו על המשפט הקבוע ש”תוכן הוא הכי חשוב” או “תוכן הוא המלך”. המנטרה הזו הפכה להיות חוק בל יעבור ברוב החוגים של מקדמי האתרים בארץ ובעולם, למרות שמקור, מי שהגה את כל הנושא הזה היה ביל גייטס באיזה מאמר שהוא כתב עוד לפני שבכלל גוגל נולדה.

העניין כאן הוא ששיווק דיגיטלי זה משהו קצת יותר מורכב וכל דבר משפיע על דבר אחר. לדוגמא SEO ו-SEM יכולים להיות מקוטלגים לשני נושאים שונים, אבל בפועל, תוכן יכול להשפיע, לשפר ולשדרג את רוב סוגי האסטרטגיות של שיווק דיגיטלי כולל SEO, SEM, רשתות חברתיות, פרסום ממומן שיווק באימייל וכו’.

 

אנחנו יודעים שתוכן זה דבר חיוני להצלחה של כל קמפיין קידום אורגני, אבל בוא ננסה לחשוב על זה רגע מזווית אחרת. האם זה אפשרי לגרום לקמפיין קידום אורגני להצליח רק באמצעות תוכן?

מה התפקידים של תוכן?

בואו ננסה לראות רגע את התפקידים העיקריים שיש לתוכן בקמפיין קידום אורגני:

  • דפים שניתן לאנדקס – יצירת יותר תוכן אומר הוספת יותר דפים לאתר שלנו. כמות משחקת תפקיד מאוד זניח לעומת איכות ככה שאם כל מה שנעשה זה רק להוסיף דפים, זה לא ממש ישפר את דירוג האתר שלנו במנועי החיפוש, אבל אם נשמור על תוכן איכותי לאורך זמן נהפוך את האתר שלנו לנכס הרבה יותר משמעותי ברשת.
  • סמכותיות – אם נשמור על תוכן איכותי באתר שלנו, גוגל יסתכל עלינו כאתר הרבה יותר סמכותי. במילים אחרות גוגל יראה אותנו כספק של תוכן איכותי ומן הסתם יצ’פר אותנו במיקומים טובים יותר.

רלוונטיות

תוכן הוא גורם חשוב מאוד כדי לספק רלוונטיות לדפים שלנו. החיפוש הסמנטי של גוגל מנתח את המשמעות של השפה הטבעית של הדפים שלנו הרבה יותר מאשר חיפוש אחר מילות מפתח (ז”ל); משמע – להוסיף תוכן עשיר ומתומצת לאתר שלנו נותן לגוגל יותר רמזים על מה הדפים שלנו מדברים ואיך ניתן לקשור אותם באופן ישיר למילות החיפוש שהקוראים שלנו הקלידו בגוגל.

  • קישורים פנימיים – תוכן נותן לכם יותר אפשרויות להוספת קישורים פנימיים בין הדפים באתר שלנו. ככל שהקישורים שלנו יהיה קרובים יותר אחד לשני, ככה הסמכותיות של האתר שלנו תגדל.
  • קישורים נכנסים – קישורים נכנסים הם דבר חיוני אם אתם רוצים להיות מדורגים איפה שהוא בגלקסיה של תוצאות החיפוש בגוגל. הם מספקים בעצם כהמלצות למנועי החיפוש אחר האמון, הסמכותיות והרלוונטיות של האתר שלכם כמותג. כמובן שאפשר להשיג את הקישורים האלה בעצמנו אבל זה הרבה הרבה יותר טוב אם נשיג את הקישורים האלו באופן טבעי על ידי יצירת תוכן שאנשים ירצו לקשר אליו באופן טבעי. מרוויחים פה פעמיים: לא עוברים על חוקי גוגל מצד אחד, מצד שני מקבלים אחלה תנועה לאתר.
  • הזדמנויות לפרסום מחוץ לאתר – תוכן טוב יכול להיות הזדמנות מצוינת לבנות מערכת יחסים עם גורמים סמכותיים אחרים, שבתמורה יכולים להעלות את ערך הדומיין שלנו. הדרך היחידה להצליח כאן היא עם תוכן מספיק טוב שירצו לפרסם ולהפיץ בערוצים אחרים.

אזורים אפורים

חוץ מכל הנושאים המרכזיים שציינתי למעלה, תוכן יכול (תרגישו חופשי להתווכח איתי) לשחק תפקיד גם בדברים האלו:

  • מטה – תגיות הכותרת שלנו, תיאורי המטה, תגיות ה-alt וכל סוגי המטה האחרים הם סיגנלים חשובים שעוזרים לדפים שלנו להשיג את הדירוג שלהם. מכיוון שהם כתובים עבור מנועי החיפוש ולא כל כך עבור הקוראים, אפשר להניח שהקשר שלהם לשיווק תוכן הוא שולי מאוד, אבל עדיין צריך להשקיע לא מעט מחשבה כדי לכתוב אותם נכון
  • מיפוי האתר – שמות העמודים, מבנה כתובת העמוד והניווט של האתר שלנו יכולים להיחשב כדברים טכניים. אני חושב שהם עדיין מצריכים היכרות עם המשתמשים שלנו, ולדעת איך לנסח הודעות שמגיעות אליהם.
  • סיגנלים חברתיים – סיגנלים חברתיים הם בעצם שיתוף תוכן מהאתר שלנו ברשתות החברתיות, ולמרות שהם סיגנלים לא משמעותיים יחסית לדירוג האתר שלנו, הם עדיין חשובים מאוד. כדי שהתוכן שלנו ישותף ברשתות החברתיות, מיותר לציין שהוא חייב להיות סופר איכותי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838