תמונה של גוגל טאבלט

פרסום בגוגל תוצאות מוכחות!

להימצא היכן שכולם רואים

מזיזים הרים בשבילכם פרסום בגוגל וברשתות החברתיות

הקדמה

מנוע החיפוש של גוגל פרץ לתודעה העולמית לפני כעשור, ומאז הוא משמש כשומר הסף של כל באי שער האינטרנט. היכולות של מנוע החיפוש של גוגל היו ועדיין הינם פריצת דרך בכל צורת המחשבה המודרנית לגבי תקשורת המונים ואפיון מהלכי חשיבה של ציבור הגולשים בכל העולם. החגיגה הזו של למצוא כל דבר ברשת האינטרנט לא פסחה מעל מדינת ישראל, ואם בכל מקום אחר בעולם משתמשים בעיקר בגוגל אבל גם בנועי חיפוש אחרים כגון בינג ויאהוו וכדומה, אצל הישראלים יש רק ממונה אחד על כל סוגי התוכן ברשת – פרסום בגוגל.

מה זה אומר לנו כבעלי עסקים

בעל עסק, חברה, וגם בעלי אתרים שאין עניינם כסף ועסקים כלל, יכולים להגיע לקהלים גדולים מאוד ואיכותיים מאוד, פריווילגיה שהייתה שמורה לבעלי הון וחברות מסחריות גדולות מאוד שהיו יכולות להרשות לעצמן לפרסם בערוצי הטלוויזיה, בדגש על ערוץ 2, וכן ברדיו, ורק כך להגיע לעיני ואוזני הציבור הרחב.

אלא שהפרסום ברשת האינטרנט בכלל וכן פרסום בגוגל בפרט, על אפשריות הפרסום השונות שבו, יעיל בהרבה מפרסום ברדיו ובטלוויזיה ממספר סיבות, כשהעיקרית שבהם היא היכולת למקד את הפרסום לקהלי יעד ספציפיים או כמעט ספציפיים, ובמידה ניכרת לשלוט על מימון הפרסום ולמקסם את היכולות שלו בלי לזרוק כסף לפך – כמובן, אם עושים את זה נכון!

צוות

האפשרויות השונות

גוגל למעשה היא חברה גדולה שעומדת מאחורי הרבה מאוד פרויקטים טכנולוגיים ולא רק אחראית על מנוע החיפוש שלה. מאחר וכך, אפשרויות פרסום בגוגל יכולות להתפרס גם לפרסום בבאנרים, שטחי פרסום באפליקציות, פרסומות ביוטיוב ועוד. אבל העניין המרכזי הוא מנוע החיפוש של גוגל דווקא, משום שלשם פשוט כולם מגיעים, או במילים אחרות – משם כולם מגיעים לכל מקום ברשת. וגם, האקט הזה של להזין מילת חיפוש ולקבל תוצאה רלוונטית, הרבה יותר מקרבת להפוך גולש ללקוח שלנו, מאשר להדביק לפרצוף של הגולש איזו מודעה מסוימת בזמן שהוא בסך הכל רוצה לראות עוד פרק של דה-וויס ביוטיוב…

אם כך, למעשה יש שתי אפשרויות פרסום בגוגל: קידום אורגני וקידום ממומן. אתם בטח שואלים מה ההבדל ביניהם… אז ככה:

המטרה של קידום אורגני הוא ליצור תשתית איכותית באתר וסביב האתר שיהפוך את האתר שלנו לאוטוריטה בעיני גוגל, לגבי אותו נושא שבו עוסק האתר, וכך בתקופה של בין מספר חודשים ועד שנה להביא את האתר שלנו לדף הראשון בגוגל ואף לשאוף למקום הראשון שבעמוד האשון, שכזכור, זהו שלט החוצות הכי נצפה בישראל.

בלי שנתחיל לספר לכם על ההיסטוריה של התפתחות האלגוריתם של גוגל וצורת האינדוקס שלו ( או שלה אם תרצו…) , נאמר לכם שהדבר שהכי חשוב שיהיה באתר זה תוכן איכותי ומקיף באותו תחום שעליו האתר סובב, תוכן שיכבוש את דעתו של הגולש ויהיה רלוונטי, אקטואלי, ברור וחזק מכל שאר האתרים האחרים בתחום. בהגהה המקצועית אנחנו אומרים: “התוכן הוא המלך”.

ומה לגבי “סביב האתר” שהזכרנו? סביב האתר נרצה ליצור מסה של קישורים שיצאו מאתרים אחרים ברשת לתוך האתר שלנו – אם לדף הבית ואם לשאר הדפים הפנימיים שישנם באתר, וכך ליצור מספר רב של מעיין ממליצים לאותו תחום שבו האתר עוסק. איך עושים את זה? תרימו אלינו טלפון ונסביר לכם!

ומה עם קידום ממומן

אז ככה: קידום ממומן נקרא PPC הוא ראשי תיבות של Pay Per Click, שבעצם משקף את שיטת מימון הפרסום של המודעות הממומנות המופיעות בגוגל. מודעות אלו יופיעו מעל התוצאות האורגניות, ויתכן שגם בתחתי העמוד, ותוסף להם ציון קטן של “מודעה”.

מה העניין? גוגל כידוע עושה הרבה כסף מהרבה מאוד פרויקטים. אבל את הכסף שהיא עושה ממנוע החיפוש שלה היא עושה ממכירת שטחי הפרסום של מנוע החיפוש שלה, הרי להלן – פרסום בגוגל. שיטת התשלום היא לפי הקלקה של גולש. גולש הקליק – אנחנו משלמים. מחיר כל הקלקה נקבע לפי גובה התחרות של אותו ביטוי חיפוש בגוגל, ועל כן פרסום בגוגל כמודעה ממומנת תחת המילה “עורך דין” תעלה כמה עשרות שקלים לעומת מודעה שפורסמה תחת המילה “קופסאות אחסון בבני ברק”. מדוע? זה פשוט עניין של עצה וביקוש. ברגע שישנו ביטוי שהרבה מפרסמים רצים עליו, העלות שלו הופכת להיות יותר יקרה.

אחת האפשרויות במערכת הפרסום של גוגל היא שליטה בהוצאות, וזאת על ידי תכנון מראש של התקציב היומי. אתם קובעים כמה אתם מוכנים להוציא בכל יום שהמודעה שלכם מוצגת “לעיני כל” בגוגל.

אז מה עדיף?

שתי האפשרויות טובות, השאלה לאיזו מטרה. בפרסום ממומן ההשקעה של כספי הפרסום מביאה לקוחות באופן מיידי, כל עוד הקמפיין רץ, כלומר כל עוד אתם קובעים תקציב יומי והפרסום רץ. כמובן שתשלמו רק על הקליקים כאמור. החיסרון בזה הוא שברגע שתפסיקו לשלם גם הפרסום שלכם יעלם. לגיטימי, לא?

לעומת זאת בקידום אורגני אנחנו מדברים כבר על תהליך. זהו תהליך שלם ופרוצדורה של תקופה שבחיבור מספר פעולות יום יומיות ואינטנסיביות אפשר לומר, מקדמים את האתר במעלה המיקומים של גוגל עד לדף הראשון ואף לעמוד הראשון. בתהליך הזה לא משלמים כסף לגוגל, אבל מי שלא יודע לעשות את זה לבד, ולעשות את זה טוב, יצטרך לפנות למקדם אתרים מקצועי שיעשה את זה בשבילו.

אחד היתרונות החזקים ביותר של קידום אורגני, שכאשר השגנו את המיקום הגבוה המיוחל בגוגל, אנחנו הרווחנו בעצם נכס. כי גם ברגע שנוריד קצת את הרגל מהגז בכל פעולות הקידום שלנו, האתר שלנו עדיין ישאר שם. אמנם במקרים שישנם מתחרים הם ינסו לעקוף אותנו כמובן, אבל על כל פנים כל פעילות הקידום היא נכס שנשאר לנו, וכל הדירוגים שהאתר שלנו צבר מפעולות הקידום והאופטימיזציה של האתר נשארות ונשמרות לזכותינו בכל המאמץ בנוגע לפרסום בגוגל. בנוסף, ישנה משמעות גדולה לעצם הימצאותו של אתר במקום הראשון בגוגל בתחום מסויים. בעיני הגולשים האתר מפגין עוצמה וסמכות באותו תחום של מילת החיפוש אותה הם הזינו בגוגל. יפה, לא?

אז מה עדיף? תלוי מה המטרות והרצונות שלכם. רוצים לקוחות כאן ועכשיו? לכו על פרסום ממומן. רוצים או אפילו זקוקים שהאתר שלכם  פשוט יהיה בעמוד הראשון בגוגל ופחות חשוב לכם כרגע מסה של לקוחות שיגיעו דווקא מפרסום ברשת? לכו על קידום אורגני.

אבל ישנה את הדרך הכפולה כמובן. אתם יכולים להרים קמפיינים ממומנים בגוגל, אך במקביל גם לקדם את האתר שלכם בגוגל מה שנקרא STEP BY STEP  עד שתגיעו לראש הפסגה ותוכלו לוותר על הקידום הממומן או להפעיל אותו רק הזמנים רלוונטיים לעסק שלכם (כמו צימרים בתקופת הקיץ וכדומה).

גם המקודמים צריכים קידום

חשוב להדגיש, קידום אתרים אורגני בגוגל, הוא לא רק למי שעוד לא זכה להידחף לדף הראשון במילת החיפוש הרלוונטית לו, אלא גם ולא פחות, הפעולות של הקידום חשובות למי שפשוט מצא את עצמו מפורסם בעמוד הראשון של גוגל בלי שעשה מהלכי קידום ייחודיים כאלו ואחרים. הסיבה למעשה שהוא נמצא בעמוד הראשון בגוגל זה מפני שהוא היה פשוט מתאים לאלגוריתם של מנוע החיפוש, האתר שלו הוא אתר חזק ממילא ומספק את התוכן הרלוונטי ביותר לגולשים, כך בעיני גוגל.

אך, לעולם חוסן, ואם האתר עוסק בתחום תחרותי שבו ישנם עוד בעלי עסקים וחברות מאותו תחום שגם מעוניינים מן הסתם להיות במקום הראשון בנישה של פרסום בגוגל, אז יש צורך בפעולות קידום שישמרו את המקום הזה לאורך זמן וישאירו אתכם ב TOP כל עוד העסק שלכם קיים!

צור קשר

  • התקשרו אלינו

    072-390-2343

  • כתבו לנו

    dudu@seowho.co.il

  • בואו נפגש

    שדרות נים 2 , קניון עזריאלי ראשל"צ

שיחה מהירה
שיחה מהירה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support