5 שיטות לקידום אורגני ב-2016

זמן קריאה: 6 דקות

יש מצב שהאתר שלכם מלא באחלה תוכן שבעולם שמושך קוראים, הוא ייחודי ואפילו נותן ערך לקורא ומעורר מעורבות ולקינוח אפילו דאגתם שהוא יהיה מותאם לדרישות של מנועי החיפוש ככה שהוא יאונדקס ממש טוב. יצא לכם לעצור רגע ולשאול מה קורה מאחורי הקלעים של האתר שלכם? אתם יכולים ליפול במיקומים אם אתם לא מוודאים שהכל עובד כשורה גם מתחת למכסה המנוע.

אני מניח ששמעתם את זה בעבר: “התוכן הוא המלך“. אם יצא לכם להיות מעורבים באיזו שהיא צורה של שיווק דיגיטלי, אז אני בטוח שזה ביטוי ששמעתם אותו יותר מפעם אחת.

עובדתית, הביטוי הזה מדויק לאללה. כשהאלגוריתם של גוגל מחליט איזה דירוג לתת לאתר שלכם במנוע החיפוש שלו,  הוא ממשיך לתת עדיפות עליונה לחוויית משתמש – דהיינו אתרים שנבנו עבור אנשים ולא עבור רובוטים של מנועי חיפוש. איכות התוכן הפכה להיות קו מנחה בכל הנושא של קידום אורגני וזה שינוי שאני מגדיר אותו כשינוי לטובה.

אבל בוא נחשוב על זה רגע, כמה תוכן טוב באמת שווה אם מנועי החיפוש לא מצליחים למצוא אותו?

הדעות לגבי מה הופך אתר לאתר טוב ואפקטיבי, השתנו משמעותית, אבל יש דבר אחד שנשאר אותו דבר: קידום אורגני טכני הוא עדיין וככל הנראה תמיד, יישאר חיוני כדי שהאתר שלך יתגלה על ידי מנועי החיפוש וכתוצאה מכך על ידי אנשים. אז הכנו עבורכם 5 טכניקות לקידום אורגני שכדאי ליישם בשנת 2016 (אני בטוח שיהיו לכם הערות 🙂 )

  1. האתר שלכם ריספונסיבי?

היום, יותר מאי פעם, זה קריטי שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל. כמות המשתמשים במובייל עקפה כבר די מזמן (קרוב לשנתיים) את כמות המשתמשים במחשבים שולחניים.

כמות משתמשים במובייל

אתר ריספונסיבי הוא יותר מסתם אתר שמעוצב למובייל. אחד הדרכים לבדוק אם האתר שלכם באמת עומד בדרישות המובייל של גוגל היא באמצעות הכלי של גוגל שנקרא PageSpeed Insights וזהו כלי חינמי (יש כלים נוספים טובים) שייתן לכם פירוט לגבי מה אתם צריכים לתקן על מנת לשפר את חוויית המשתמש בכל המכשירים (גם מובייל וגם מחשבים).

בדיקת מהירות גוגל

 

חלק מהדברים שהם די קלים כמו דחיסה ו מטמון בדפדפן אתם יכולים לעשות בעצמכם.

תוצאות בדיקת מהירות

למה זה חשוב לשפר את הציון שלכם?

זה פשוט. משתמשים רוצים שהאתרים שהם נכנסים אליו יעלה מהר, במיוחד כשהם גולשים מהמכשיר הסלולרי שלהם. חוץ מחוויית משתמש שזה גורם סופר חשוב אם לא אחד החשובים ביותר, מהירות היא גם אחד הגורמים שגוגל לוקחת בחשבון כשהיא באה לדרג את האתר שלכם במנוע החיפוש. יותר מהירות = מיקום גבוה יותר. בנוסף, אתרים איטיים (שלוקח להם יותר מ-2 שניות להיטען) מגדילים את אחוז הנטישה של הגולשים שלכם.

  1. תעברו ל-HTTPS כדי לשפר את רמת האבטחה

גם אם אתם לא מוכרים שום דבר ישירות מהאתר שלכם ואתם חושבים שאתם לא צריכים את זה, שימוש ב- HTTPS יכול לעזור בדירוג האתר שלכם. כנסו לאנליטיקס שלכם ותפלטרו לפי דפדפן רגע: כמה מהתנועה מגיעה מכרום? אם התשובה שלכם היא “הרוב” אז כדאי לשקול בחום מעבר ל- HTTPS. אגב, גוגל התחילה לסמן במין איקס אתרים לא מאובטחים. אתם יכולים לראות איך עושים את זה נכון בבלוג שלנו  איך עוברים בשלום מ-HTTP ל-HTTPS עם אחלה הסברים גם לאלו מביננו שפחות בקיאים.

HTTPS

 

אז הנה היתרונות של מעבר ל-https בתמצית:

  • אבטחה ופרטיות
  • מידע אמין
  • אימות זהות
  • אמון

מדריך מקוצר לאלו מבינכם שעובדים עם וורדפרס:

  1. תורידו ותתקינו את התוסף Easy HTTPS Redirection plug-in
  2. לכי להגדרות (Settings) -> HTTPS Redirection
  3. תבדקו את הכתובות ואת הקישורים הפנימיים ותוודאו שהם מוצגים כ HTTPS.
  4. תוסיפו גרסת HTTPS ל Search Console-ותאמתו.

 

  1. תוכן כפול לא עלינו. תמנעו ממנו על ידי תגי קנוניקל והפניות 301

אחד ה”לא” הכי גדולים בעולם ה-Seo זה התוכן המשוכפל. הימנעו ממנו בכל מחיר על ידי הפניות 301 ותגי קנוניקל.

פרמטרים של URL

חלק ממערכות ניהול תוכן יכולות ליצור כמה גרסאות של אותו העמוד, ואפשר לראות דוגמא מובהקת לזה בעיקר באתרי חנות. למשל אם אנחנו מוכרים חולצות ואנחנו שמים פרמטר לכל דבר כמו צבע, מידה, מחיר וכו’, אז ייווצר לנו URL דינמי חדש. גוגל מסתכל על זה כעמוד חדש ומאנדקס את זה כעמוד חדש: אחלה מתכון לתוכן משוכפל. שימו תג קנוניקל בשורש “הבעיה” דהיינו בעמוד הקטגוריה עצמו.

קנוניקל

עם או בלי www

אחת הבעיות היותר מוכרות ונפוצות בנושא התוכן המשוכפל. כמו שכבר חפרתי קודם, סופר חשוב שיהיה לכם הפניות ותגי קנוניקל במקומות המתאימים כי גוגל מתייחס לדפים עם www ולדפים בלי www כדפים שונים לחלוטין! כדי להימנע מזה, שימו קנוניקל והפניית 301 מהגרסה של ה-עם www אל הגרסה של הבלי-www או להיפך, תלוי מהו ה-URL הראשי שלכם.

קובץ robots.txt הוא בגדול קובץ שאומר למנועי החיפוש במה מותר לגעת ובמה אסור (מה לסרוק ומה לא). אפשר להגיע לרמות מורכבות מטורפת עם הקובץ הזה עם נתיבים לתיקיות שאתם לא רוצים שהרובוט של גוגל יסרוק ושלא אמורים להופיע בתוצאות החיפוש כמו תיקיות פרטיות וכו’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button052-9788838